۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۹

مدیرکل کتابخانه‌های استان بوشهر:

فضای کتابخانه‌های عمومی بوشهر پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست

فضای کتابخانه‌های عمومی بوشهر پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست

بوشهر - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: فضای کتابخانه عمومی استان بوشهر پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی صبح شنبه در نشست با مسئولان شهرستان بوشهر اظهار داشت: زیربنای توسعه هر جامعه‌ای وابسته به مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی است و ما نیز باید گام‌های بلندی را در این راستا برداریم.

وی به کمبود فضای کتابخانه‌ای در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: فضای کتابخانه عمومی بوشهر پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های استان اقدامات اساسی صورت بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه کمبود فضا باعث قطع سهمیه کتاب استان از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور شده است، اضافه کرد: بخش کتاب استان بوشهر تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.

وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه فضای مطالعه در بوشهر اشاره کرد و افزود: یک‌هکتار زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر تخصیص یافته است و با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد توسعه فضای کتاب‌خوانی در بوشهر خواهیم بود.

هاشمی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما توسعه ایستگاه‌های مطالعه در سطح شهر بوشهر و به‌ویژه در ادارات استان و اماکن عمومی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به ساخت کتابخانه استاندارد در منطقه بهمنی بوشهر، ادامه داد: این کتابخانه دارای ۸۰ درصد پیشرفت است و تکمیل آن نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است.

کد خبر 2856146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha